
Marion onderzoekt beweging als choreograaf, dansonderzoeker en docent. Na een opleiding tot choreograaf aan de Abbaye de Royaumont in 2015-2016 begint ze haar onderzoek in het Théâtre du Vivat (Armentières) in het kader van het ’Pas-à-pas’-programma van de Drac Hauts-de-France in 2016-2017.
In 2017-2018 wordt ze begeleid door Happynest, een platform die artistieke ontwikkelingen steunt, onder leiding van het theatercollectief Superamas. Na het behalen van een Master in dans aan de Universiteit van Parijs 8, volgt ze in 2010-2011 de doctoraatsopleiding in Tanzwissenschaft aan de Freie Universität in Berlijn. Tegelijkertijd treedt ze op in verschillende projecten van beeldend kunstenaar Liaam Iman.
I
n 2011 begint ze les te geven aan de dansafdeling van de Universiteit van Lille.
In 2017 voltooit ze haar scriptie getiteld Critiques de danse et danses critiques dans la France des années 30 (Danskritiek en kritische dansen in de jaren dertig in Frankrijk) onder de co-directie van Anne Boissière en Isabelle Launay.
Ze werkt samen met andere choreografen als performer (Lara Barsacq, Thibaud Le Maguer, Liaam Iman, Gabriel Beck...) of als project begeleidster (Danya Hammoud). Met geluidskunstenares Anne Lepère bedenkt ze performances en workshops rond verhalen die mythologieën en recepten doorkruisen.